Simone's Kitchen

Lekker en gezond weekmenu voor week 41

weekmenu voor week 41

Voor het weekmenu voor week 41 heb ik lekker veel herfstige gerechten. Te beginnen met een overheerlijke zuurkoolstamppot. Ik maak het graag met knolselderij in plaats van gewone aardappel, maar wil jij aardappel gebruiken dan kan dat natuurlijk ook prima.

Ik hou van dit seizoen; het seizoen van de spruitjes, zuurkool, stamppotten en stoofschotels. Eet smakelijk!

Maandag – Zuurkoolstamppot

We beginnen de week met deze lekkere zuurkoolstamppot. Met spekjes, rookworst en stukjes ananas (naar wens weg te laten als je niet van fruit in je eten bent)

zuurkoolstamppot

Zuurkoolstamppot met spek, ananas en knolselderij

Porties 4 personen
Bereidingstijd 30 min
Calorieën 409 kcal
Bekijk het recept >>

Dinsdag – Witte bonenstoof uit de slowcooker

Voor de dinsdag een makkelijk gerecht uit de slowcooker. De bonen wel op een later tijdstip toevoegen om te voorkomen dat ze tot pap zijn gekookt tegen de tijd dat het gerecht klaar is.

Italiaanse witte bonenstoof

Italiaanse witte bonenstoofschotel uit de slowcooker

Porties 4 personen
Bereidingstijd 5 uur 15 min
Calorieën 419 kcal
5 van 1 stem
Bekijk het recept >>

Woensdag – pompoencurry

Het officiële pompoenseizoen is weer in volle gang! Dat vieren we met een lekkere pompoencurry!

Pompoen rundercurry

Pompoencurry

Porties 4 personen
Deze pompoencurry kun je zowel in een slowcooker maken als in een gewone pan met dikke bodem. Gebruik je een slowcooker hou dan ongeveer 6-8 uur aan.

Donderdag – zoete aardappelsoep

Zoete aardappelsoep kun je op zoveel verschillende manieren maken. Ik kies dit keer voor een Aziatische versie.

Aziatische zoete aardappelsoep | simoneskitchen.nl

Aziatische zoete aardappelsoep

Porties 3 personen
Bereidingstijd 30 min
Calorieën 390 kcal
Bekijk het recept >>

Vrijdag – Spruitjes met karbonade

Spruitjes; vaak verguist maar zo lekker als je ze goed klaarmaakt. Probeer het maar eens met deze versie met mosterdsaus.

spruitjes met mosterdsaus

Spruitjes met mosterdsaus en karbonade

Porties 2 personen
Calorieën 717 kcal
5 van 1 stem
Spruitjes eens op een hele andere manier!
Doe je momenteel een whole30 laat de ahornsiroop dan weg uit het recept
Bekijk het recept >>

Zaterdag – Marokkaanse visschotel uit de tajine

Voor de zaterdag weer een lekkere stoof. Dit keer met gebakken vis.

Marokkaanse visschotel

Gegrilde vis met Marokkaanse stoof

Porties 2 personen
Bereidingstijd 30 min
Calorieën 563 kcal
Bekijk het recept >>

Zondag – pompoentaart

En de week is natuurlijk niet compleet zonder een lekkere pompoentaart! Dit is de glutenvrije variant maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor de gewone pompoentaart.

Glutenvrije pompoentaart

Glutenvrije pompoentaart

Porties 12 personen
Calorieën 326 kcal
3.67 van 3 stemmen
Bekijk het recept >>

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.