Simone's Kitchen

Lekker en gezond weekmenu voor week #22

weekmenu voor week 22

Ja de zon gaat schijnen! Lijkt er toch op dat we eindelijk een beetje voorjaar gaan krijgen. Mag ook wel want het is tenslotte al bijna juni. Klaar met de regen!

Maandag – Traybake met witvis, venkel en sinaasappel

Een lekker zomerse traybake die bovendien best snel klaar is. Eentje met witvis, venkel en sinaasappel!

Traybake witvis en venkel

Traybake met witvis, venkel en sinaasappel

Porties 2 personen
Bereidingstijd 20 min
Calorieën 417 kcal
Vis, venkel en sinaasappel zijn natuurlijk combinaties die absoluut bij elkaar horen. En met deze traybake ben je in no time klaar!
Bekijk het recept >>

Dinsdag – Macaroni gratin met walnoten

Deze is zeker niet licht te noemen, maar o zo lekker! Een macaroni gratin met maar liefst drie soorten kaas! Liever niet? Probeer dan eens de bloemkoolovenschotel.

macaroni gratin met walnoten en kaas

Macaroni gratin met walnoten

Porties 2 personen
Bereidingstijd 30 min
Calorieën 821 kcal
5 van 1 stem
Deze overheerlijke macaroni ovenschotel zit vol met lekker romige kaas
Bekijk het recept >>

Woensdag – Frisse venkelsalade met mango

Als het goed is schijnt het zonnetje nu volop dus lekker weer voor een frisse venkelsalade. Als hoofdgerecht natuurlijk een beetje licht, maar serveer er een mooi stukje vis of vlees bij en je komt een heel eind!

Frisse venkelsalade met mango | simoneskitchen.nl

Frisse venkelsalade met mango en broccoli

Porties 2 personen
Bereidingstijd 10 min
Calorieën 424 kcal
5 van 1 stem
Bekijk het recept >>

Donderdag – Kipsalade met sinaasappel en kersen

Weer een lekkere salade maar dit keer met kip, sinaasappel en kersen. Geen kersentijd? Vervang dat dan door ander fruit naar keuze.

Kipsalade met kers en sinaasappeldressing | simoneskitchen.nl

Kipsalade met kersen en sinaasappeldressing

Porties 4 personen
Bereidingstijd 15 min
3.67 van 3 stemmen
In het oorspronkelijke recept van Annabel gebruikte ze druiven, maar ik had nog kersen liggen dus gebruikte die. Werkte prima!
Het recept is in tijd aangeduid zonder het pocheren van de kip. In principe wordt ervan uitgegaan dat je dat al gedaan hebt. Ik geef het recept daarvoor hier als extra
Bekijk het recept >>

Vrijdag – Parelcouscoussalade met feta

Een heerlijke salade met parelcouscous en feta. Liever geen parelcouscous? Dit is ook lekker met bloemkoolrijst!

parelcouscoussalade

Parelcouscous met doperwten en muntpesto

Porties 6 personen
Bereidingstijd 15 min
Calorieën 432 kcal
Een lekkere salade die nog lekkerder wordt als je de smaken even goed laat intrekken
Bekijk het recept >>

Zaterdag – Bloemkoolcurrysoep

Voor vandaag een lekker makkelijk maaltijdsoep. Ik hoop dat het mooie weer dan nog steeds aanhoudt dus misschien is het wel tijd om te barbecuen maar dat is nu nog niet te voorzien. Niks veranderlijker dan het weer!

Bloemkool currysoep

Bloemkoolcurrysoep

Porties 4 personen
Calorieën 351 kcal
5 van 1 stem
Een lekker groenterijk soepje
Bekijk het recept >>

Zondag – Snelle cinnamon buns met croissantdeeg

Als heerlijke traktatie op de zondag heb ik dit keer snelle cinnamonbuns. Je maakt ze heel eenvoudig met croissantdeeg!

cinnamon rolls van croissantdeeg

Cinnamonbuns van croissantdeeg

Porties 6 stuks
Bereidingstijd 30 min
5 van 1 stem
De makkelijke en snelle versie van cinnamonbuns!
Bekijk het recept >>

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Momenteel in opleiding tot Oersterk Coach. Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.