Simone's Kitchen

Lekker & gezond weekmenu voor week #29

weekmenu voor week 29

Maandag – Italiaanse bruidssoep

We beginnen de week met een lekker soepje. Ik vind maandag vaak een goede dag voor een soep om de overgebleven groentes van het weekend op te maken, maar je kunt de soep natuurlijk ook prima op een andere dag maken.

Italiaanse bruidssoep

Italiaanse bruidssoep

Porties 4 personen
Bereidingstijd 35 min
Calorieën 304 kcal
Een lekkere maaltijdsoep!
Bekijk het recept >>

Dinsdag – Zomerse salade met mango en spelt

Ik vind spelt heerlijk in een salade. Wil je liever geen spelt dan kun je dit ook vervangen door bijvoorbeeld bloemkoolrijst, rijst of een ander graan naar keuze.

Tropische salade met mango en spelt | simoneskitchen.nl

Zomerse salade met mango en spelt

Porties 4 personen
Bereidingstijd 30 min
De salade is vegan (als je de ontbijtspek niet gebruikt uiteraard) en lactosevrij. Spelt is niet glutenvrij, maar wil je de salade glutenvrij maken, vervang dan de spelt door quinoa.
Bekijk het recept >>

Woensdag – quiche met gehakt

Weer een lekkere quiche voor op de woensdag. Je kunt dit ook prima bewaren voor de lunch de volgende dag. Lekker handig!

Quiche met gehakt en paprika

Quiche met gehakt en paprika

Porties 4 personen
Bereidingstijd 45 min
Calorieën 380 kcal
5 van 1 stem
Een lekker stevige quiche die ideaal is om mee te nemen als lunch of als onderdeel van het avondeten
Bekijk het recept >>

Donderdag – Poké bowl met avocado en bloemkoolrijst

Dit is by far mijn favoriete poké bowl. Bomvol met groentes en ik varieer deze regelmatig door er bijvoorbeeld gerookte zalm aan toe te voegen of stukjes uitgebakken kip.

Poké bowl met bloemkoolrijst | simoneskitchen.nl

Poké bowl met bloemkoolrijst

Porties 2 personen
Bereidingstijd 15 min
5 van 2 stemmen
Bekijk het recept >>

Vrijdag – Crispy citroenkip

Een heerlijke citroenkip die je makkelijk kunt omtoveren tot een paleo versie. In dat geval laat je de wijn en de slagroom weg. Vervang de slagroom door kokosroom en de wijn door extra bouillon. De olie vervang je door ghee of olijfolie en klaar!

Kipcitroen ovenschotel

Kipcitroen ovenschotel

Porties 4 personen
Calorieën 548 kcal
5 van 1 stem
Een heerlijke en makkelijke ovenschotel
Bekijk het recept >>

Zaterdag – tuna melt

Lekker snel en makkelijk voor op de zaterdag, een heerlijke tuna melt!

Tuna melt wrap

Tuna melt wrap

Porties 4 personen
5 van 1 stem
Een tuna melt maar dan net even anders in deze heerlijke wraps
Bekijk het recept >>

Zondag – Madeleines

Deze glutenvrije madeleines wil je gewoon een keer gemaakt hebben. Geloof me… Zo lekker!

paleo madeleines

Madeleines met citroen en olijfolie

Porties 24 madeleines
Bereidingstijd 30 min
Calorieën 147 kcal
5 van 1 stem
Deze heerlijke madeleines zijn gluten- en lactosevrij
Bekijk het recept >>

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Momenteel in opleiding tot Oersterk Coach. Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.