Simone's Kitchen

Lekker en gezond weekmenu voor week #19

Om het maar weer eens over het weer te hebben: wat een idioot weer hebben we weer de laatste tijd. Met als hoogte- of dieptepunt de sneeuw van gisteren in gedeeltes van het land. Hier niet overigens maar de beelden die ik zag waren best bizar in mei.

Maandag – Traybake met bloemkool en gehaktballetjes

Deze lekkere traybake is een van mijn favorieten!

Traybake met bloemkool en gehaktballetjes

Gehaktballen met kruiden, bloemkool en geroosterde perzik

Porties 4 personen
Bereidingstijd 40 min
Calorieën 373 kcal
5 van 1 stem
Een lekkere traybake met bloemkool en gehaktballetjes.
Bekijk het recept >>

Dinsdag – Vegan buddhabowl

Deze lekkere kom vol met groente en ander lekkers zit je snel op tafel. En kun je makkelijk aanpassen naar je eigen wensen.

Buddhabowl

Buddhabowl met hummus

Porties 2 personen
4.67 van 3 stemmen
Bekijk het recept >>

Woensdag – Shakshuka

Altijd favoriet hier is de shakshuka. Ik maak hem graag extra groen met allerlei groene groentes. Hoe? Check dat hieronder!

Groene shakshouka | simoneskitchen.nl

Groene Shakshuka

Porties 2 personen
Bereidingstijd 30 min
Shakshouka, shakshuka… of hoe je het ook schrijft… je komt dit – van oorsprong Israelische – gerecht de laatste tijd in veel varianten tegen. En terecht ook want het is simpel, lekker en gezond. Deze komt uit het boek Simplicious van Sarah Wilson
Bekijk het recept >>

Donderdag – snelle rijstsalade

Rijst vind ik heerlijk om te verwerken in een salade zoals in deze makkelijke rijstsalade. Je kunt hier eventueel ook bloemkoolrijst gebruiken in plaats van gewone rijst.

Snelle rijstsalade | simoneskitchen.nl

Snelle rijstsalade

Porties 2 personen
Bereidingstijd 15 min
Bekijk het recept >>

Vrijdag – bloemkool currysoep

Een lekker stevig soepje met deze bloemkool currysoep.

Bloemkool currysoep

Bloemkoolcurrysoep

Porties 4 personen
Calorieën 351 kcal
5 van 1 stem
Een lekker groenterijk soepje
Bekijk het recept >>

Zaterdag – Ontbijttraybake (of ook geschikt als avondeten)

Trek in een lekker stevig ontbijt op de zaterdag? probeer dan eens deze ontbijttraybake. Te heftig? Maak hem dan gewoon als avondeten!

Ontbijt traybake

Begin de dag goed – traybake

Porties 2 personen
Bereidingstijd 30 min
Calorieën 475 kcal
5 van 1 stem
Het is misschien niet waar je het eerste aan denkt bij een ‘traybake’ zoals dat tegenwoordig heet, maar waarom niet voor het ontbijt? Met deze heerlijke combi kun je de hele dag door! Het is voldoende voor 2 hongerige personen of voor 3 minder hongerige…
Bekijk het recept >>

Zondag – perzikcrumble

En om de week af te sluiten deze heerlijke perzikcrumble!

Peer perzik notencrumble

Peer perzik traybake crumble

Porties 4 personen
Bereidingstijd 30 min
Calorieën 425 kcal
Een heerlijke traybake als straks de perziken weer volop voorhanden zijn. Tot die tijd kun je dit ook maken met ander fruit naar keuze!
Bekijk het recept >>

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Momenteel in opleiding tot Oersterk Coach. Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.