Quinoa breakfast bowl | simoneskitchen.nl

Quinoa voor ontbijt?

Ja echt. De eerste keer dat ik dat zelf uit probeerde had ik ook mijn twijfels maar het blijkt verrassend makkelijk en eenvoudig. Ik kook vaak een grotere hoeveelheid quinoa en bewaar die in een afgesloten doos in de koelkast (maximaal een week) Op die manier gebruik ik elke ochtend een beetje quinoa in mijn ontbijt en kost het me geen extra tijd om te koken.

De bowl in elkaar zetten is natuurlijk geen hogere wiskunde. Het is erg lekker met zoete banaan en blauwe bessen maar vul aan met fruit dat in het seizoen is. En aangezien het lente is en de overdaad aan fruit weer gearriveerd moet dat geen probleem zijn!

Quinoa breakfast bowl | simoneskitchen.nl
Quinoa breakfast bowl | simoneskitchen.nl
Print recept Pin recept
No ratings yet

Quinoa ontbijtbowl met banaan en blauwe bessen

Porties: 2 personen

Ingrediënten

Instructies

  • Begin met je kokosyoghurt (kan natuurlijk ook met gewone yoghurt of soja yoghurt) en doe in het midden de quinoa.
  • Verdeel de rest van de ingrediënten eroverheen en serveer meteen.

Voedingswaarde per portie

Calorieën: 257kcal, Koolhydraten: 32g, Eiwit: 5g, Vet: 13g, Verzadigd vet: 9g, Natrium: 6mg, Kalium: 327mg, Vezels: 4g, Suiker: 12g, Vitamine A: 40IU, Vitamine C: 6.6mg, Calcium: 8mg, Ijzer: 1.1mg

Disclaimer

De genoemde waardes zijn gebaseerd op standaard tabellen en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Heb je het recept gemaakt? Deel het dan op social!Vermeld @simoneskitchen of tag #simoneskitchennl!

Delen is fijn!