Simone's Kitchen

Lekker en gezond weekmenu voor week #23

Handige nieuwe feature!

Ik heb vandaag goed nieuws voor jullie! Het weekmenu maak ik nu ongeveer een jaar alweer elke week. En een van de meest gestelde vragen is of er ook iets van een boodschappenlijst bij gemaakt kan worden. Nu is dat nogal veel werk als ik dat allemaal handmatig zou moeten doen, maar je kunt nu heel makkelijk alle ingredienten per recept toevoegen aan je winkelmandje bij de Jumbo en het daarna meteen online bestellen.

Het is momenteel een pilot met Jumbo maar er komen meer supermarkten zodat je kunt kiezen waar je je inkopen wilt doen.

Het is nog nieuw en nieuwe recepten komen momenteel met enige vertraging erbij omdat het nog handmatig nagekeken wordt, maar ik ben er zelf heel enthousiast over! En ik hoop jullie ook natuurlijk.

Maandag – Traybake met zalm, zoete aardappel en courgette

We beginnen de week weer met een lekkere traybake. Altijd makkelijk en deze is ook nog eens lekker snel klaar.

Traybake met zalm

Zalm aardappel courgette traybake

Porties 4 personen
Calorieën 377 kcal
Een lekker zomerse traybake met zalm, zoete aardappel en courgette
Bekijk het recept >>

Dinsdag – Gazpacho

Lekker fris als het mooi weer is, is deze snelle gazpacho. Het is wel een lichte maaltijd, dus vul het naar wens aan met iets van kip of eet het als makkelijke lunch.

Supersnelle gazpacho

Gazpacho

Porties 2 personen
Calorieën 111 kcal
Bekijk het recept >>

Woensdag – Snelle spitskoolsalade met kip

Spitskool is wel een ondergewaardeerde groente die we te weinig op tafel zetten als je het aan mij vraagt. Je kunt er bovendien makkelijk een salade van maken zoals met deze lekkere spitskoolsalade!

Spitskoolsalade met kip

Spitskool met kip

Porties 2 personen
Calorieën 536 kcal
5 van 1 stem
Deze maaltijdsalade is lekker stevig en kun je ook goed bewaren om mee te nemen als lunch de volgende dag.
Bekijk het recept >>

Donderdag – Slaschuitjes met zalm en avocado

Weer een van mijn favorieten is dit gerecht met slaschuitjes en zalm. Je kunt dat bovendien zo aanpassen als je zelf wilt.

zalm avocado schuitjes

Zalm avocado sla schuitjes

Porties 2 personen
Bereidingstijd 15 min
Calorieën 311 kcal
Zalm avocado sla schuitjes zijn heerlijk als lunch of ook als tussendoortje prima te gebruiken!
Bekijk het recept >>

Vrijdag – Kip teriyaki met peultjes

Dit lekkere gerecht staat binnen no time op tafel. Ook lekker met sugarsnaps in plaats van peultjes.

Kip teriyaki met peultjes

Kip teriyaki wok met peultjes

Porties 2 personen
Bereidingstijd 20 min
Calorieën 641 kcal
4 van 2 stemmen
Een lekker makkelijk wokgerecht met kip teriyaki en peultjes
Bekijk het recept >>

Zaterdag – Courgetti met ricotta en citroen

Een heerlijk fris gerecht voor een – hopelijk – warme zaterdag!

Courgetti met ricotta

Courgetti met citroen en ricotta

Porties 2 personen
Bereidingstijd 20 min
Calorieën 298 kcal
4.25 van 4 stemmen
Een heerlijk fris gerecht uit Weeklight van Donna Hay
Bekijk het recept >>

Zondag – Glutenvrije brownies

Het leek me vandaag wel weer eens tijd voor mijn favoriete brownies!

Overheerlijke brownies

Glutenvrije brownies

Porties 10 porties
Calorieën 340 kcal
3.75 van 8 stemmen
Deze brownies zijn echt de moeite waard van het proberen. Of je nu wel of niet glutenvrij eet!
Bekijk het recept >>

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Momenteel in opleiding tot Oersterk Coach. Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.