Simone's Kitchen

De bananasplit maar dan de gezonde(re) versie

Paleo bananasplit | simoneskitchen.nl

Een gezonde bananasplit

Wat is jouw favoriete ijsje? Dame blanche? Peche Melba of wellicht de bananasplit? Ja tuurlijk heb je nog 7000 andere variëteiten maar dit zijn naar mijn mening wel de klassiekers. Als kind al was ik gek op de bananasplit. Misschien gedeeltelijk ook wel omdat het naar mijn idee toch wel de grootste was. Haha…

De gezondere bananasplit met banaan en pure chocola

Zonder ijs

Deze versie van de bananasplit is zonder ijs. Beetje gek eigenlijk nu ik erover nadenk, maar stel dat je niet zonder ijs kunt dan kan ik aanraden om ijs van bevroren bananen te maken voor erbij. (Dat is heel simpel. Je bevriest bananen of ander fruit en doet dat vervolgens door de blender. Klaar!) Ik bedenk me dat nu pas, terwijl ik dit zit te tikken dus dat schiet lekker op he. Wil je dat ijs maken zorg dan dat je de banaan in plakjes invriest en niet in zijn geheel. Dat kunnen de meeste blenders echt niet aan. Laat het een heel klein beetje zacht worden voor je het draait.

Maar goed ook zonder ijs is dit erg lekker. 🙂 Als je gevoelig bent voor bloedsuiker schommelingen let dan wel op, want ondanks dat het fruit is hebben al die bananen wel invloed op je bloedsuiker.

Gek op banaan? Deze glutenvrije bananencake is ook geweldig!

Gezondere bananensplit versie met pure chocola
Voorbereiding
10 mins
Totale tijd
10 mins
 
Servings: 2 -3 personen
Auteur: Simone van den Berg
Ingredienten
Instructies
  1. Smelt de chocola in een pannetje op laag vuur.
  2. Doe de bananen in een lang bakje en strooi het fruit en de gehakte pecannoten eroverheen.
  3. Sprenkel de chocola over het geheel en serveer meteen

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe

Schrijf je in voor nieuwe posts via email

Schrijf je in en ontvang het eerste hoofdstuk uit Heerlijke Chaos