Simone's Kitchen

Makkelijke lunchsalade: Broccoli-eisalade (paleo, whole30)

Broccoli- en eisalade | simoneskitchen.nl

Broccoli

Ik hou van broccoli. Dat is denk ik ook wel duidelijk als je kijkt hoeveel recepten met broccoli ik al geproduceerd heb. Haha… (zelfs een oliebol met broccoli!) Na mijn reis door Indonesië van vorige week moest ik echt dringend even bijtanken met groente. Op reis vind ik dat toch altijd net even wat lastiger dan thuis. Natuurlijk eten ze in Indonesie ook groente, maar je eet al snel veel minder dan normaal. Voor mij toch in ieder geval want standaard eet ik het liefst 500 gram groente per dag. Verwerkt over drie maaltijden kom ik daar makkelijk aan. Natuurlijk heb ik ook wel eens een pizzadag maar over het algemeen voel ik me het beste (en mijn darmen zijn er altijd heel blij mee) als ik veel groente eet.

Broccoli-eisalade

En deze broccoli-eisalade zit bommetje vol met vezels. Dat hebben mijn darmen gemist! Deze salade is ook nog eens bestand tegen een stootje en dus makkelijk mee te nemen. Een kleine waarschuwing is hier echter wel op zijn plaats. Koolsoorten – waaronder dus broccoli – willen nog wel eens een beetje stinken als je ze in een lunchbox meeneemt. Iets dat je collega’s misschien wat minder gezellig vinden dus open de box gewoon even niet onder de neus van je collega.. 🙂 Ik vind het zelf heel erg meevallen overigens maar heb wel eens commentaar gekregen. Ik meld het er dus maar even bij!

Broccoli- en eisalade | simoneskitchen.nl
Print recept Pin recept
0 van 0 stemmen

Broccoli-eisalade met paprika

Een lekkere makkelijke lunch met extra veel groente!
Voorbereidingstijd: 10 min
Totale tijd: 10 min
Porties: 2 personen

Ingrediënten

  • 1 broccoli fijn gesneden
  • 4 eieren gekookt
  • 2 lenteui fijn gesneden
  • 1 rode paprika in kleine stukjes

Dressing

Instructies

  • De broccoli kun je rauw eten maar als je dat niet lekker vindt, blancheer het dan even heel kort (1-2 minuutjes) Ik giet er gewoon kokend water overheen. Dat is voor mij al voldoende.
  • Doe de broccoli, de paprikastukjes en de lenteui in een kom en snij de eieren er in stukjes doorheen.
  • Maak de dressing door de ingredienten te combineren en meng dit door de salade. Eet meteen
Gang: Maaltijdsalade
Trefwoord: broccoli, ei, paprika

Voedingswaarde

Calorieën: 398kcal, Koolhydraten: 24g, Eiwit: 20g, Vet: 27g, Verzadigd vet: 5g, Cholesterol: 333mg, Natrium: 316mg, Kalium: 1152mg, Vezels: 9g, Suiker: 7g, Vitamine A: 2489IU, Vitamine C: 288mg, Calcium: 208mg, Ijzer: 4mg

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met Tom (aka de dude) en hun twee katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe

Schrijf je in voor nieuwe posts via email

Schrijf je in en ontvang een 7 dagen paleo maaltijdplan!