Simone's Kitchen

Zo krijg jij meer groenten binnen (en je gezin ook!)

meer groente eten

Wist jij dat heel veel Nederlanders niet aan hun dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groenten op een dag komen? Grote kans dat jij het ook niet altijd redt. Ik geef je een aantal tips om binnen een mum van tijd aan je aanbevolen hoeveelheid groenten te zitten. En zijn je kinderen kieskeurige eters? Lees dan zeker even door, want deze tips gaan je helpen

1. Drink je groenten. 

Een smoothie drink je lekker snel en makkelijk op. En je kinderen waarschijnlijk ook. Maar wat nu als je wat groenten verstopt en meedraait in de smoothie? Meestal proef je het niet eens, maar het helpt je wel de nodige hoeveelheid groenten en vitaminen binnen te krijgen. Gooi bijvoorbeeld eens een handje spinazie bij je smoothie, of gebruik bietjes voor hun heerlijk zoete smaak. 

Inspiratie nodig? Wat dacht je van deze smoothiebowl met spinazie en courgette, of deze smoothie met avocado en nectarine. Heerlijk voor de zomer! 

Groene powersmoothie

2. 50/50.

Verwerk groenten in gerechten die je al regelmatig eet. Vervang bijvoorbeeld de helft van je spaghetti eens door courgette-spaghetti. Of je rijst door bloemkoolrijst. En wat dacht je van een gehaktmengsel van 50% gehakt en 50% paddenstoelen, wortel of andere groenten? Op deze manier behoud je de originele smaak van je gerecht, maar dan met veel meer groenten! 

3. Frietjes. 

Welk kind houdt er nou niet van frietjes? Precies. Dus maak eens frietjes van verschillende groenten. Denk aan wortel, pastinaak, pompoen of zoete aardappel. Bak ze lekker in de oven en dat maakt deze friet een stuk gezonder dan het origineel. 

Zoete aardappel tempura | simoneskitchen.nl

4. Groenten als snack. 

Eet een handje snackgroenten ipv een handje chips of noten. Wat voor mij altijd helpt, is gewoon een bakje tomaatjes, komkommer of worteltjes op het aanrecht te hebben staan. Elke keer als ik trek krijg en richting de keuken ga (op zoek naar iets te snacken), hap ik even wat groenten. Lekker, en zo kom je snel aan je aanbevolen hoeveelheid groenten! 

Delen is fijn!

Robbin de Bont

Ik ben Robbin. Ik hou van alles dat met eten te maken heeft. Al van kleins af aan sta ik in de keuken, en heb ik jaren in een speciaalbiercafé gewerkt, en meer dan twee jaar als barista. Ook heb ik een passie voor hockeyen, food fotografie en styling en staat mijn kleine appartement he-le-maal vol met planten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.