Een lekkere groene smoothiebowl met spinazie en courgette die al vol zit met groentes. De ideale manier om de dag goed te beginnen.

Groene smootiebowl met spinazie, courgette en komkommer

Groene smoothiebowl met spinazie

Zijn jullie al dat eten tijdens de feestdagen ook zo zat? Op gegeven moment heb ik zelfs het gevoel dat ik ‘moet’ eten. Want het is tenslotte die tijd van het jaar. Slaat natuurlijk nergens op, dat weet ik ook wel.

Maar gelukkig hebben we dat allemaal achter de rug en kunnen we met een schone lei beginnen aan 2021. Deze lekkere groene smoothiebowl met spinazie is in ieder geval al een goed begin van je dag.

Met spinazie, courgette en komkommer

De groene smoothiebowl dankt zijn mooie groene kleur aan de spinazie, courgette en komkommer die erin gaat. Door de cashewnoten en de kokosmelk gaat er aardig wat vet in de smoothiebowl. Wil je dat nou veranderen dan kun je de kokosmelk vervangen door amandelmelk en de cashewnoten kun je desgewenst helemaal weglaten.

De groene smoothiebowl wordt dan wel wat dunner, want de cashewnoten geeft het ook de dikte. Maar qua smaak zal het niet minder zijn.

Variatie

Je kunt de groene smoothiebowl met spinazie ook maken met bijvoorbeeld boerenkool in plaats van spinazie. Ik vind spinazie vaak net even wat lekkerder in een smoothiebowl, maar het is ook maar net wat ik voorhanden heb op dat moment.

Ik doe er soms zelfs rucola of veldsla in als ik dat heb liggen en het op moet. Spinazie is de wat zoetere variant, rucola maakt het geheel wat bitterder en boerenkool wat steviger. Vind je het geheel nu toch teveel naar groente smaken dan kun je er ook nog een banaan aan toevoegen.

Het recept is voor 4 kleine bowls. Door de ingrediënten die erin zitten is het vullend genoeg om door vier te delen.

Groene powersmoothie

Groene smoothiebowl met spinazie

No ratings yet
GangOntbijt
KeukenVegetarisch

clock
bereiding 10 minuten
totaal 10 minuten

4 personen

Materiaal

Ingrediënten

Topping

  • Chiazaad
  • Kokosrasp
  • Amandelschaafsel
  • Mangoblokjes

  • Doe de ingredienten voor de smoothie in de blender en draai tot een glad geheel. Giet over in vier kommen en beleg met de toppings.

Voedingswaarde per portie

Calorieën: 378kcal | Koolhydraten: 21g | Eiwit: 7g | Vet: 32g | Verzadigd vet: 22g | Meervoudigd onverzadigd vet: 3g | Enkelvoudig onverzadigd vet: 6g | Transvet: 1g | Natrium: 35mg | Kalium: 664mg | Vezels: 4g | Suiker: 11g | Vitamine A: 2242IU | Vitamine C: 26mg | Calcium: 87mg | Ijzer: 6mg

Disclaimer

De genoemde waardes zijn gebaseerd op standaard tabellen en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Merknamen in de ingrediëntenlijst kunnen het gevolg zijn van een betaalde samenwerking. Sommige linkjes op deze pagina kunnen affiliate links zijn. Lees meer: disclaimer.

Heb je het recept gemaakt? Deel het dan op social!Vermeld @simoneskitchen of tag #simoneskitchennl!

Delen is fijn!

Deze post bevat mogelijk affiliate links. Wanneer je via die link iets besteld ontvang ik hiervoor een kleine commissie. Het kost jou niks extra. Voor meer informatie check onze privacy policy.

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkeling | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.