Deze heerlijke en super eenvoudige kikkererwten-linzensalade met feta staat binnen een paar minuten op tafel en is een ideale snelle lunch.

Kikkererwten-linzensalade met feta | simoneskitchen.nl

Kikkererwten-linzensalade met feta

Ben je op zoek naar een makkelijk en snel recept voor een fijne lunch dan zit je met deze kikkererwten-linzensalade zonder meer goed. Het maken van deze salade duurt echt letterlijk niet meer dan een paar minuten. Je spoelt de kikkererwten en de linzen goed af en je mengt ze door elkaar heen. Maak de salade af met lekker veel feta en wat rucola en voila. Lunch is served in minder dan 10 minuten.

De salade zit lekker vol met plantaardige eiwitten en kun je naar wens aanpassen naar jouw eetstijl. De salade is vegetarisch maar wil je er een stuk vlees of vis bij serveren dan kan dat ook prima. Stukjes krokant uitgebakken kip doen het hier goed bij. Evenals bijvoorbeeld uitgebakken spekjes.

Snelle lunchsalade

Wij maakten deze salade ooit als onderdeel van een workshoplunch. We hadden meteen een lunch gemaakt én een makkelijk onderwerp om op de foto te zetten. De kikkererwten-linzensalade kan namelijk wel tegen een stootje en blijft lekker lang goed. Dat maakt het ook meteen een makkelijke salade om mee te nemen als lunch naar je werk of als lunch voor onderweg.

Wil je er meer groentes aan toevoegen denk dan eens aan wat geraspte wortel of snij wat gekookte bietjes erdoorheen.

Zonder de feta is de salade ook nog eens vegan maar dan heeft het wel wat extra nodig om niet saai te worden. Voeg dan de hierboven genoemde extra groentes toe of gebruik wat pecannootjes voor erover. Als feestelijk accentje zou je hier ook nog granaatappelpitjes overheen kunnen strooien of wat stukjes appel erdoor doen. Kortom de kikkererwten linzensalade is behoorlijk veelzijdig!

Kikkererwten-linzensalade met feta | simoneskitchen.nl
Print recept Pin recept
5 van 1 stem

Kikkererwten linzensalade met feta

Totale tijd: 10 min
Porties: 2 personen

Ingrediënten

  • 1 blikje kikkererwten afgespoeld en uitgelekt
  • 1 blikje linzen afgespoeld en uitgelekt
  • handje rucola
  • 100 gram feta verbrokkeld
  • goede olijfolie
  • lekkere azijn bijvoorbeeld tomaat azijn, of witte wijn azijn. Niet te zoete azijn nemen
  • peper
  • zout

Instructies

  • Doe alle ingrediënten bij elkaar en smullen maar!
Gang: Lunch

Voedingswaarde per portie

Calorieën: 245kcal, Koolhydraten: 21g, Eiwit: 14g, Vet: 12g, Verzadigd vet: 8g, Cholesterol: 45mg, Natrium: 569mg, Kalium: 312mg, Vezels: 5g, Suiker: 6g, Vitamine A: 804IU, Vitamine C: 5mg, Calcium: 318mg, Ijzer: 3mg

Disclaimer

De genoemde waardes zijn gebaseerd op standaard tabellen en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Heb je het recept gemaakt? Deel het dan op social!Vermeld @simoneskitchen of tag #simoneskitchennl!

Delen is fijn!