Simone's Kitchen

Dagboek van een whole30: week #2

whole30 week 2 | simoneskitchen.nl

Dag #8

Dag 8 alweer. De tijd vliegt.. Nog maar 22 dagen te gaan. O dat klinkt best lang eigenlijk he… Haha… Anyway, maandagochtend is trainingsochtend dus ik moest het even doen met een klein hapje voor het trainen en dat werd de vreemde combi van een banaan met een gekookt ei. Dat bleek niet echt genoeg te zijn want ik werd me toch een potje duizelig toen ik op mijn rug ging liggen tijdens de training. Ik bleef me daarna ook een beetje wazig voelen maar op zich ook niet zo vreemd in de tweede week. Altijd de lastigste week voor mij.

Behalve dat ging de training goed. Ik weet zeker dat ik flinke spierpijn ga hebben morgen! Na de training nog een ontbijtje gegeten en daarna boodschappen gaan doen voor morgen. Vrienden komen barbecueën. Lunch was een heerlijke steak salade met limoen-koriander dressing. Het ziekenhuisbed ging vervolgens eindelijk de deur uit dus we hebben onze woonkamer weer terug na 8 maanden! Whiehoo! Dat betekende vervolgens een complete schoonmaak en reorganisatie van het huis en om de middag af te sluiten ging ik ook nog even naar de fysio. Avondeten was dudefood (wasabi gevulde eitjes) en we aten dat met een broccolisalade met pecannoten. Heerlijk!)

Dag #9

We begonnen de dag met een lekker ontbijt van een spiegeleitje met gerookte zalm en geroosterde tomaatjes. Ik kan me slechtere manieren bedenken om de dag te beginnen. Ik had spierpijn (!!) van de training van gisteren en dat werd natuurlijk erger naar mate de dag vorderde. Pfft, lang geleden dat ik zo’n spierpijn heb gehad, maar het voelde eigenlijk wel goed. Het was geen spierpijn waarvan je weet dat het foute boel is als je begrijpt wat ik bedoel. Ik voelde me verder prima en bleek dat de duizeligheid van gisteren mede te danken was aan een hormoon dingetje. Je weet wel, die tijd van de maand. Tijdens de lunch aten we de rest van de gerookte zalm op met een groene salade met een dressing van perzik azijn (er zijn echt veel voordelen aan het hebben van een man in de olie en azijn zonder toegevoegde suikers!) wat erg lekker was.

Ontbijt!

Ontbijt!

Diner was dus die barbecue en dat is dan lastig want je gaat natuurlijk niet geheel whole30 inkopen als je mensen over de vloer hebt. Dus er was wijn, bier, brood, kruidenboter en zo nog wat dingetjes die niet whole30 approved waren, maar gek genoeg had ik geen enkele moeite om eraf te blijven. Technisch gezien is een barbecue natuurlijk ideaal als je een whole30 doet want je kunt het vlees zo bereiden dat het approved is, een salade erbij en je hebt klaar. Dus ik had een paar stukjes vlees en de salade die ik erbij had gemaakt. Ik hield me verder aan het water met een limoentje erin.. Easy peasy.. 🙂

Ik denk dat ik wel een worst heb gegeten die niet helemaal approved was , maar nou ja, als dat het ergste is denk ik dan maar….

Dag #10

Dag tien alweer! 1/3 onderweg. Whoohoo! Ik had beloofd dat ik zou proberen om de ontbijtjes wat gevarieerder te maken dus ik had gisteren zelf kippengehakt gemaakt (we hebben zo’n hele handige gehaktmolen voor op de Kitchenaid) en daar 16 kleine mini hamburgertjes van gemaakt. Ik heb er even snel een fotootje van geschoten dus het recept komt nog. Want man die zijn lekker! We hebben ze gebakken en per twee ingevroren. Ik denk dat die erg lekker zijn als ontbijt burgertjes. Vanmorgen hadden we dus de eerste met de overgebleven Grieks-achtige salade met tomaat, komkommer en olijven met een beetje Griekse olie. Dat was ok maar nou niet echt het meest fantastische ontbijt. Nu goed, het was in ieder geval geen ei dus dat is alvast wat. Met de lunch hadden we de citroen peper garnalen die over waren van gisteren en ik voegde daar een courgette noodle gerecht bij. Diner was bloemkool couscous met kip (ook weer leftovers van de barbecue. Maak altijd veel te veel!)

20160817-IMG_4015

Ik voelde me goed, maar in de loop van de middag moe en sloom.

Dag #11

De tweede training voor deze week en ik was van plan om een betere pre-workout maaltijd te hebben dan maandag dus dat werd de leftovers van het avondeten. Bloemkool couscous dus met kip en een banaan. Ik at natuurlijk niet een heel bord maar net genoeg om me door de training heen te krijgen. Ik was een beetje bang dat ik nog last zou hebben van de spierpijn maar dat was dus helemaal niet het geval. Het ging goed en ik eindigde met 20 minuten cardio op de fiets.

20160817-IMG_4017

Na thuiskomst gedoucht en het echte ontbijt met een burgertje, scrambled eggs en aardbeien. Lunch was tonijnsalade met rucola en diner was geroosterde zoete aardappel met een entrecote. Ik voelde me veel beter dan gisteren en het is grappig hoe ik merk dat mijn energie beter verspreid is over de dag. Geen middagdip meer dus. Ik zit er wel serieus over te denken om – voor de toekomst – een gematigd paleo dieet aan te houden. Nog geen idee hoe dat er precies uit moet gaan zien maar eerst nog deze twee weken maar door zien te komen.

Dag #12

Markt dag dus vroeg! Ik vind het lastig om zo vroeg op de dag een goed alternatief te bedenken voor ontbijt dus het werd weer scrambled eggs met courgette en paprika. Niet spannend maar wel vullend. Ik had voor Tom de dag ervoor al een kipsalade gemaakt om mee naar het werk te nemen en ik had een kookdagje gepland met Esmee dus we maakten een aantal salades en een heerlijke ontbijt quiche! En ik vond suikervrije bacon in de supermarkt! yay! Diner was dezelfde salades die Esmee en ik ’s middags ook al hadden gegeten en dat aten we ’s avonds met een worst. En omdat het vrijdagavond was hadden we een klein bakje cashewnootjes. Technisch gezien niet helemaal ok maar wel lekker!

Dag #13

Redelijk relaxte dag vandaag gehad. Wel vroeg op om de inmiddels bekende markt reden en voor ontbijt hadden we die ontbijt quiche dus. Wel makkelik want het was al kant en klaar, maar jammer genoeg was het koud uit de koelkast een stuk minder lekker als gisteren vers uit de oven. Wel ok maar niet geweldig dus. Beetje opwarmen zou het al verbeteren denk ik. Maar goed makkelijk was het wel.

20160820-IMG_4030

Ik maakte de fout om op de weegschaal te gaan staan. Dat is dus eigenlijk niet toegestaan tijdens de whole30 en daar zal een goede reden voor zijn, want hoewel ik merk dat mijn taille minder is geworden en buikvet duidelijk is afgenomen was het nummer op de weegschaal een beetje teleurstellend. Dus maar niet meer doen die stomme weegschaal. Ik zou dat ding eigenlijk gewoon de deur uit moeten doen. In de sportschool doen we nu elke maand een fittest dus daar hoort ook gewicht en zo bij dus dat zou dan genoeg moeten zijn toch?

Lunch was heerlijk! Ik had nog twee bietjes over van gisteren en dat combineerde ik met blauwe bessen en pistache nootjes en een dressing van pistache olie met balsamico. Lekker! Ik deel het recept later nog.

Avondeten was broccoli gewokt met champignons, paprika en tomatenpuree met wat geroosterde cashewnootjes en een kipfiletje. We keken de laatste afleveringen van Luther (stom dat een seizoen maar vier afleveringen is!!) en snackten weer een klein bakje rauwe cashewnoten. Ik denk dat we iets teveel nootjes aten vandaag dus even wat minderen daarmee!

Dag #14

Man wat een hondenweer! (sorry voor alle honden!) Tom had markt vandaag – o,o – in Nieuwegein. Een of andere lifestyle markt. Weer technisch zat dat in ieder geval niet mee. Ontbijt was weer een stuk van die quiche. De laatste twee stukken ga ik weggooien. Ten eerste twijfel ik of het nog goed is na drie dagen en ten tweede ben ik er wel klaar mee. Dat wordt nog wat morgenochtend trouwens want ik moet om 5 uur op. Training om 6 uur. Ja ja, je moet er wat voor over hebben he maar ik heb een shoot om 9 uur dus kan niet anders. Pfft…

Lunch was wortelsalade met kokos en diner gebakken aardappeltjes met sla en een hamburgertje. Bijna halverwege de whole30!

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met Tom (aka de dude) en hun twee katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

9 comments

  1. Lis

    Goed bezig Simone! En die azijn van ga ik zeker onthouden voor mijn volgende w30 (of herinner me er over een paar maandjes aan)

  2. Avatar

    Gaat goed! Wel sowieso die weegschaal de deur uit doen. ’t gaat er toch om hoe je eruit ziet, hoe je je voelt en of je lievelingsbroek nog met fatsoen past – maar welk getal daarbij hoort…?! Dat maakt toch eigenlijk niet uit?
    Ik heb mezelf al ja-ren niet gewogen, werkt heerlijk 😀

  3. Avatar

    Dat ontbijtje van dag 9 ziet er wel heel aanlokkelijk uit zeg!

  4. Avatar

    Ziet er heerlijk uit. Ik kijk nu al uit naar de recepten die je noemt. Ik eet zelf koolhydraat beperkt en vind het ontbijt ook altijd een uitdaging!

  5. Avatar

    Ja gelukkig eet ik wel zuivel, maar vaak neem ik dit mee als lunch. Hoe lekker ik salades ook vind. Een bakje yoghurt meenemen is soms wel erg makkelijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe

Schrijf je in voor nieuwe posts via email

Schrijf je in en ontvang een 7 dagen paleo maaltijdplan!