Simone's Kitchen

Banaan sinaasappelsmoothie met chiazaad

Sinaasappelsmoothie

Banaan sinaasappelsmoothie

Het kan niet anders of ik heb de lente in mijn bol met al die smoothies die ik de laatste tijd heb gemaakt. Mocht je ze gemist hebben; dat waren een framboos chia smoothie, koffie chocolade smoothie en een boerenkool smoothie.

Vandaag een hele eenvoudige, maar wellicht ook meteen de lekkerste… Een sinaasappel banaansmoothie. Dat is toch wel de ultieme klassieker lijkt me zo, maar wel eentje die mij meteen in lente sferen brengt. Zeker nu de dagen weer wat langer worden en de temperaturen omhoog kruipen zie ik mezelf al lekker in de tuin zitten met deze smoothie in de hand.

Banaan sinaasaappelsmoothie in een flesje

Lekker snel

Het voordeel van een smoothie zoals deze banaan sinaasappelsmoothie is vooral dat het lekker snel is en je binnen 5 minuten een ontbijtje op tafel hebt staan. Ik hou daarvan. Ik heb niet elke ochtend uren de tijd en dan is snelheid vaak een extra pluspunt.

Chiazaad

Ik voeg aan de smoothie graag wat chiazaad toe. Dat is overigens wel een puntje van aandacht want voeg je dat toe aan deze banaan sinaasappelsmoothie dan moet je er wel rekening mee houden dat chiazaad geleert. Laat je het te lang staan dan kun je het met geen mogelijkheid meer drinken.

Ook geen ramp natuurlijk dan maak je er gewoon een smoothiebowl van. Hou je dus van smoothies die lekker zoet zijn op de vroege ochtend? Dan is deze banaan sinaasappelsmoothie een heuse aanrader.

Eet (of drink) smakelijk!

Banaan sinaasappelsmoothie in flesjes
Banaan
Spring kick lente smoothie | simoneskitchen.nl
Print recept Pin recept
No ratings yet

Banaan sinaasappelsmoothie

Een lekker frisse smoothie die ideaal is voor het begin van de lente
Bereidingstijd: 5 min
Totale tijd: 5 min
Porties: 2 personen

Benodigdheden

Ingrediënten

  • 1 banaan
  • 4 sinaasappels
  • 100 gram Griekse yoghurt
  • 1 el chia zaadjes

Instructies

  • Pers de sinaasappelen uit en doe het sap in een blender.
  • Breek de banaan in stukjes en doe die erbij
  • Voeg de yoghurt en de chiazaadjes toe en blenden maar!
Gang: Ontbijt
Trefwoord: smoothie

Voedingswaarde per portie

Calorieën: 234kcal, Koolhydraten: 49g, Eiwit: 9g, Vet: 3g, Verzadigd vet: 1g, Meervoudigd onverzadigd vet: 2g, Enkelvoudig onverzadigd vet: 1g, Transvet: 1g, Cholesterol: 3mg, Natrium: 20mg, Kalium: 780mg, Vezels: 10g, Suiker: 33g, Vitamine A: 633IU, Vitamine C: 145mg, Calcium: 201mg, Ijzer: 1mg

Disclaimer

De genoemde waardes zijn gebaseerd op standaard tabellen en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Heb je het recept gemaakt? Deel het dan op social!Vermeld @simoneskitchen of tag #simoneskitchennl!
20150313-MH2A7569

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

4 comments

  1. Lekker, ook met het chiazaad erbij!

  2. Jouw smoothie klinkt heerlijk, leuke winactie ook!

  3. Pingback: Vier de lente met #AHlente en maak kans op jouw sap in het schap! | Simone's Kitchen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recept rating




Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.