Simone's Kitchen

Smoothie met een tikkie lente

Smoothie met framboos, chia en banaan | simoneskitchen.nl

Van de week gebeurde het ineens; ik liep naar buiten, het zonnetje scheen en heel even – echt heel even maar – kreeg ik dat lente gevoel. Het is net zoiets als het begin van de herfst; je weet dat het komt en ineens is het daar. Dat hele speciale in de lucht wat aankondigt dat het seizoen gaat veranderen… Nou weet ik niet of het al tijd is voor de lente. Winter hebben we eigenlijk nog niet gehad, goedbeschouwd en ik hou nu mijn hart al vast als ik denk aan de hoeveelheid muggen die dit zachte winterweer waarschijnlijk weer op gaat leveren. Overigens… die muggen vlogen van de week ook al door de lucht. Hopeloos. Anyway, aangezien het lekker weer was kreeg ik spontaan zin in een smoothie met een lente-achtige kick. Lekker fris, niet te zwaar, perfect voor het begin van de lente. Of ik nou te vroeg ben of niet… 🙂

Lente smoothie met framboos en banaan | simoneskitchen.nl

In deze smoothie zit vooral veel fruit, cranberry sap en chia zaadjes. Of ze nou wel of niet superfood zijn, of dat ze nou wel of niet ons heel gezond maken; ik had ze nog in huis. Case closed… 😉 Ik zal er wellicht geen 100 mee worden (maar die ambitie had ik toch niet), maar slechter zal ik er ook niet van worden lijkt mij.

Jullie hebben bovendien al een tijdje niks gehoord over ons idee om filmpjes te gaan maken. Nou dat plan is er nog steeds en morgen gaan de eerste opnames plaats vinden. Dat klinkt meteen officieel he; ‘opnames’… Dat betekent kortweg gewoon dat we gaan filmen. Het zullen wel meer bloopers worden als serieuze film dus maak je borst maar nat. Het bewerken van de film is nog echt een vak apart dus ik vrees dat ik daar voorlopig nog wel even zoet mee ben maar ik doe mijn best! To be continued dus… In de tussentijd kun je genieten van deze heerlijke smoothie

Zomerse smoothie met framboos en banaan | simoneskitchen.nl

Smoothie met framboos, chia en banaan | simoneskitchen.nl
Print recept Pin recept
No ratings yet

Smoothie met frambozen, banaan, chia en Griekse yoghurt

Totale tijd: 10 min
Porties: 3 porties

Ingrediënten

  • 1 banaan
  • 1/2 doosjes frambozen ongeveer 60 gram
  • 100 ml Griekse yoghurt
  • 200 ml cranberry sap
  • 1,5 el chia zaadjes

Instructies

  • Doe de ingredienten bij elkaar in een blender en draai tot het glad is. Drink meteen

 

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.