Simone's Kitchen

Chia smoothie

Soms gebeurt het wel eens. Niet heel vaak hoor, maar het bekruipt me wel zo nu en dan… Geen zin in koken… Ja echt! En ja natuurlijk is een salade zo in elkaar geflanst, een boterham zo gesmeerd enzovoort, maar je kunt daar maar net toevallig geen trek in hebben. Een smoothie leek dus het uitgelezen item om eens voor de lunch klaar te ‘stomen’. Geen snijden nodig, binnen twee minuten klaar. Kijk dat zijn soms gewoon de recepten die je nodig hebt!

En nou ja een recept heb je hier ook natuurlijk niet voor nodig want het is te simpel voor woorden, maar ik zal hier wel even alle ingredienten opnoemen. Dan kun je in geval van nood zo’n zelfde heerlijke en gezonde smoothie maken! Want het geheime ingrediënt is chia zaad… Omdat ik ergens gelezen had dat je het van tevoren het beste even kunt weken, heb ik dat gedaan en inderdaad, binnen no time hadden de zaadjes al het water opgezogen.. Ik had het niet verwacht! Op de een of andere manier doen ze me altijd een beetje aan maanzaad denken en dat reageert heel anders. Maar goed, supergezond dus door de zaadjes en de overdaad aan vers fruit!

Chia smoothie
Ingredienten
  • Sinaasappelsap
  • 1 banaan
  • handje vol blauwe bessen
  • 2 eetlepels chia zaad even voorgeweekt in water
  • paar takjes met rode besjes
  • kokosmelk
Instructies
  1. Pers de sinaasappels uit en check even op pitjes. Doe de banaan in stukken in een blender, voeg er de rest van het fruit aan toe , de chia zaadjes en de kokosmelk. Blenden maar! Als het te dik is naar je smaak doe er dan nog wat sinaasappelsap of kokosmelk bij en draai nog een keer

 

Delen is fijn!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe

Schrijf je in voor nieuwe posts via email

Schrijf je in en ontvang het eerste hoofdstuk uit Heerlijke Chaos