Simone's Kitchen

Quinoasalade met zoete aardappel

Quinoasalade met zoete aardappel

Simone’s favorieten uit Zwem van Suzanne Brummel

Als je Suzanne nog niet kent dan zit je waarschijnlijk niet in de hoek van de zwemfanaten… Ik volg Suzanne al een tijdje. Ik weet eerlijk gezegd niet meer precies wanneer of waarom ik haar in die tijd ben gaan volgen, maar haar instagram account staat vol met heerlijke inspirerende foto’s.

Suzanne is voormalig Nederlands kampioen open water zwemmen en ook fanatiek hardloopster.

Zwem

Dat er een boek ging komen over zwemmen was wellicht de hoogste tijd. Ik heb er niet echt verstand van maar volgens mij zijn er nog niet echt veel zwemboeken op de markt. In Zwem staan allerlei tips voor beginnende en gevorderde zwemmers en triatleten. En natuurlijk ook een aantal recepten.

Quinoasalade met zoete aardappel

Als recept voor vandaag koos ik de quinoasalade met zoete aardappel. Omdat het mijn favoriet was van de lunch. Haha… De quinoasalade is supersnel om te maken en je kunt er natuurlijk makkelijk mee variëren. Zoete aardappel kan vervangen worden door pompoen bijvoorbeeld. Wil je er iets van vlees aan toevoegen dan zijn stukjes kip hier ook prima bij.

Of probeer ook eens mijn quinoasalade met mango als je fan bent van quinoa.

Deze quinoasalade met zoete aardappel is ideaal om te eten als snelle lunch maar je kunt het ook zeker als avondeten nuttigen.

Het boek Zwem kun je vinden via bol.com voor € 21,99

Quinoasalade met zoete aardappel
Print recept Pin recept
0 van 0 stemmen

Quinoasalade met zoete aardappel

Een lekkere makkelijke en snelle salade
Voorbereidingstijd: 10 min
Bereidingstijd: 10 min
Porties: 2 personen

Ingrediënten

Instructies

  • Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking
  • Schil eventueel de zoete aardappel en snijd in blokjes. Je kunt de schil er ook om laten zitten
  • Kook de zoete aardappelblokjes ongeveer 10 minuten
  • Snijd de gekookte rode bieten en doe deze alvast in een saladekom
  • Laat de rozijnen wellen in een bakje met warm water
  • Was de appel en verwijder het klokhuis. Snijd in stukjes en voeg bij de rode biet.
  • Snijd de bladspinazie grof en doe deze ook in een saladekom
  • Giet de zoete aardappel, rozijnen en quinoa af en voeg deze bij de rest van de ingredienten in de kom
  • Garneer met pompoenpitten
Gang: Lunch
Keuken: Vegetarisch
Trefwoord: andijviesalade, quinoa, spinazie, zoete aardappel

Voedingswaarde

Calorieën: 658kcal, Koolhydraten: 128g, Eiwit: 19g, Vet: 11g, Verzadigd vet: 2g, Natrium: 520mg, Kalium: 1750mg, Vezels: 18g, Suiker: 35g, Vitamine A: 22015IU, Vitamine C: 29mg, Calcium: 163mg, Ijzer: 8mg

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *






Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe

Schrijf je in voor nieuwe posts via email

Schrijf je in en ontvang een 7 dagen paleo maaltijdplan!