Simone's Kitchen

Koolhydraatarme eiermuffins

Koolhydraatarme muffins, eiermuffins

Koolhydraatarme muffins

Natuurlijk kun je heel goed muffins maken door gebruik te maken van dingen als amandelmeel, kokosmeel, cassavemeel en dergelijke. En daar is helemaal niks mis mee. Maar als je een koolhydraatarm dieet volgt dan is het nog makkelijker om je muffins te maken op de volgende manier.

Vega muffins

Ik koos in dit geval voor vegetarische muffins, maar je kunt er natuurlijk prima stukjes ham, blokjes spek of iets anders aan toe voegen. Vis kan hier ook prima. Ik ben zelf niet zo’n fan van het verwarmen van gerookte zalm, maar er zijn mensen die dat heerlijk vinden. In dat geval kun je dat hier ook goed aan toevoegen.

Maken van de koolhydraatarme muffins

Voor deze muffins koos ik voor een vulling van gerookte paprika, prei en kastanjechampignons. Maar je zou er ook heel goed dingen als courgette, spinazie of de eerder genoemde vleesstukjes aan toe kunnen voegen.

Ik hou niet van rauwe champignons in de muffins dus die bak ik wel eerst even goed uit samen met de prei. Ik vul daar de bodem van muffinvormpjes mee. Evenals met de blokjes gerookte paprika.

Daar breek ik dan een eitje in en hop de oven in. Echt veel eenvoudiger kan het niet worden.

Let wel op dat je na het bakken de muffins nog wat zout meegeeft. Dat kan ook voor het bakken maar ik vind het prettiger om dat achteraf te doen.

Eiermuffins
Print recept Pin recept
No ratings yet

Egg McMuffin

Deze eiermuffins zijn heel eenvoudig om te maken en lekker om mee te nemen
Voorbereidingstijd: 5 min
Bereidingstijd: 20 min
Porties: 6 muffins

Ingrediënten

  • 1 stuks kastanjechampignons heel fijn gesneden
  • 1 gerookte paprika Uit pot, fijn gesneden
  • 1 prei witte gedeelte alleen, fijn gesneden
  • 6 eieren
  • Peper en zout
  • 1 el kokosolie

Instructies

  • Verhit de oven voor op 180˚C.
  • Verhit een koekenpan met de kokosolie en bak hierin de prei en de champignons tot gaar. Verdeel over 6 muffins vormpjes en voeg de gerookte paprikablokjes ook toe.
  • Breek in elke muffinvorm een ei en zet in de voorverwarmde oven voor ongeveer 20 minuten of tot het ei gestold is.
Gang: Ontbijt
Keuken: paleo
Trefwoord: ei

Voedingswaarde

Calorieën: 96kcal, Koolhydraten: 3g, Eiwit: 6g, Vet: 7g, Verzadigd vet: 3g, Transvet: 1g, Cholesterol: 164mg, Natrium: 237mg, Kalium: 143mg, Vezels: 1g, Suiker: 1g, Vitamine A: 550IU, Vitamine C: 8mg, Calcium: 40mg, Ijzer: 1mg

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Momenteel in opleiding tot Oersterk Coach. Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recept rating




Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.