Een smoothiebowl is een prima begin van je dag. Deze smoothiebowl met blauwe bessen heeft gezonde vetten van de avocado en door de toppings neem je meer tijd om je smoothie op te eten. Beter voor de vertering!

Smoothiebowl met blauwe bessen

Smoothiebowl met blauwe bessen

Nu het jaar weer is begonnen is de zoektocht naar gezonde recepten in volle gang. Ik merk dat altijd meteen op de site en ik betrap mezelf er trouwens ook op. Na al dat lekkers tijdens de kerst en oud- en nieuw vind ik het altijd heerlijk om weer even de focus op mijn voeding en leefstijl te hebben.

Je vindt alle ontbijt recepten overigens hier terug, maar uiteraard komen er de komende weken ook een aantal lekkere en nieuwe recepten bij. Deze smoothiebowl met blauwe bessen is daar een goed voorbeeld van.

Maken van de smoothiebowl

Het maken kan bijna niet eenvoudiger, al heb je er natuurlijk wel een blender of een staafmixer voor nodig. Blauwe bessen zitten trouwens vol met goede stofjes dus ideaal om meer van te eten. En het goede nieuws is dat je ze goed uit de vriezer kunt gebruiken. Bij de Appie vind je bijvoorbeeld biologische blauwe bessen in de vriezer voor veel minder dan de verse exemplaren. Dus dat is om meerdere redenen een prima keuze.

Smoothiebowl met blauwe bessen

Gebruik je de blauwe bessen rechtstreeks uit de vriezer dan is het wel handig om een sterke blender te hebben om het mooi glad te maken. Het voordeel van de bevroren blauwe bessen is ook dat je smoothiebowl wat dikker wordt. Overigens hebben blauwe bessen de neiging om sowieso in te dikken als je het laat staan. Het gaat een beetje gelei maken, dus beter om het wel meteen op te eten.

Als topping kun je natuurlijk gebruiken wat je wilt en wat er in het seizoen is. Op dit moment zijn er niet veel verse fruitsoorten in het seizoen maar een lekker knapperige topping van zonnebloempitjes, lijnzaad, kokos en amandelschaafsel is ook prima!

Smoothiebowl met blauwe bessen

Smoothiebowl met blauwe bessen

No ratings yet
GangOntbijt
KeukenGezonde keuken

√ Lactosevrij √Lekker snel ontbijt √Paleo proof √Glutenvrij √Lekker makkelijk Deze smoothiebowl met blauwe bessen heeft gezonde vetten van de avocado en is een prima begin van je dag!
clock
bereiding 5 minuten
totaal 5 minuten

2 personen

Materiaal

Ingrediënten

Topping

  • 1 el lijnzaad gemalen
  • 1 el kokos geraspt
  • 1 el zonnebloempitjes
  • 1 el amandelschaafsel

  • Doe de ingredienten voor de smoothie in een blender en draai tot een geheel. Doe over in twee kommen en bedek met de toppings!

Voedingswaarde per portie

Calorieën: 372kcal | Koolhydraten: 37g | Eiwit: 7g | Vet: 25g | Verzadigd vet: 4g | Meervoudigd onverzadigd vet: 6g | Enkelvoudig onverzadigd vet: 13g | Natrium: 149mg | Kalium: 880mg | Vezels: 13g | Suiker: 16g | Vitamine A: 228IU | Vitamine C: 23mg | Calcium: 177mg | Ijzer: 2mg

Disclaimer

De genoemde waardes zijn gebaseerd op standaard tabellen en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Merknamen in de ingrediëntenlijst kunnen het gevolg zijn van een betaalde samenwerking. Sommige linkjes op deze pagina kunnen affiliate links zijn. Lees meer: disclaimer.

Heb je het recept gemaakt? Deel het dan op social!Vermeld @simoneskitchen of tag #simoneskitchennl!

Delen is fijn!

Deze post bevat mogelijk affiliate links. Wanneer je via die link iets besteld ontvang ik hiervoor een kleine commissie. Het kost jou niks extra. Voor meer informatie check onze privacy policy.

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkeling | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.