Simone's Kitchen

Whole30 verslag – week #4 en een beetje

Jaaaa! Het zit erop! Gaat dan eigenlijk nog best wel snel die whole30. Zoals ik al aangaf zit ik nog een beetje in dubio wat betreft het “wat nu dan” gevoel. Ik heb heel toevallig maandag een uitgebreide health check laten doen via Oersterk van Richard de Leth. Heel interessant wat daar allemaal uit naar voren kwam en ook fijn om te weten dat ik het zo slecht nog niet doe… 😉 De test voor vetzuurbalans (omega-3 vs omega-6) is nog onderweg. De uitslag daarvan komt over een paar weken. Ben ik ook wel benieuwd naar!

Herintroductie

De 30 dagen zitten er op en dat betekent dat het nu tijd is voor de herintroductie. Want na 30 dagen lang allerlei voedingsmiddelen te hebben geëlimineerd is het tijd om proefondervindelijk uit te vinden welke voedingsmiddelen goed bij jou passen en welke niet. Wat heb je het meest gemist en waar heb je eigenlijk helemaal geen behoefte meer aan? Ik heb eigenlijk niet zoveel gemist dus dan is het nog best lastig om te bepalen wat dan wel. Voor mij ligt het meer in het veranderen van gewoontes en automatismen die ik blijk te hebben.

De resultaten

Niet zo spectaculair als de eerste keer dat we een whole30 deden. Ik ben 2,5 kilo afgevallen, maar gezien het feit dat ik ook met hormonen ben begonnen op dezelfde tijd is het dit keer wat lastig in te schatten of het nou door de whole30 komt of door de hormonen. Maakt ook niet zoveel uit eerlijk gezegd. Ik moet nog meer kilo kwijt dus ik ga gewoon rustig aan verder met ‘kilo-eliminatie’. Haha… Ik slaap stukken beter en – voor mij het belangrijkste resultaat – mijn darmen zijn een stuk rustiger en de stoelgang doet weer wat ie moet doen. En mijn suikerdraak is een soort klein spinnend kitten geworden. Die wil ik ook wel graag op afstand houden dit keer.

En toen?

Eerst die herintroductie afronden. Ik begin met kikkererwten vanavond en misschien daarna een stukje oude kaas. Ook glutenvrije granen wil ik herintroduceren denk ik… Nou ja proces in wording. Eerst die kikkererwten maar eens proberen en daarna bedenken wat ik nu echt nog meer heb gemist. Het feit dat het voorbij is geeft toch ook wel weer een soort bevrijdend gevoel. Want wat ik wel ga eten deze ochtend is een cracker met een gebakken eitje. Een lijnzaadcracker overigens hoor met kruiden en water als verdere ingrediënten maar aangezien crackers tijdens de whole30 niet zijn toegestaan ondanks de volledig whole30 ingrediëntenlijst is dit niet onderdeel van de whole30. Maar wel lekker!

Sport

Gisteren ook een afspraak gehad met Nicole, die jaren mijn personal trainer is geweest en dat vanaf februari ook weer gaat zijn… Ik bak er gewoon niks van in mijn eentje dus hop weer aan de bak! Ik heb er al zin in!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe

Schrijf je in voor nieuwe posts via email

Schrijf je in en ontvang het eerste hoofdstuk uit Heerlijke Chaos