week1

Nou de eerste 10 dagen zitten erop. Hoe zeg je dat dan he; de eerste tien dagen van de rest van mijn leven.. ๐Ÿ˜‰

En het is goed gegaan, maar om eerlijk te zijn, die eerste week is altijd het makkelijkste. Je bent nog volop gemotiveerd en de weegschaal werkt ook lekker mee. Hieronder kun je zien hoeveel gewicht ik tot nu toe kwijt ben. Dat is veel in 10 dagen. Maar mijn eerste weging was op 2 januari terwijl ik die dag ervoor flink had zitten bunkeren. Dat was het systeem nog niet uit. Plus het was die tijd van de maand en dat scheelt maar zo een kilo of anderhalf bij mij. Want we hebben normaal gegeten, goed ontbeten, goed geluncht. Niet dat het niet lekker is om vier kilo kwijt te zijn natuurlijk… ๐Ÿ˜‰ Maar om maar even aan te geven dat die eerste weging waarschijnlijk hoger was als ‘normaal’

Wat we aten:

  • Ontbijt: Eigenlijk elke dag een bak met havermout en rijstmelk of amandelmelk. Beetje kaneel erbij en fruit erin. Dat vult lekker en je hebt de rest van de ochtend geen trek in andere dingen
  • Lunch: Dat was voornamelijk gewoon een boterham als we weinig tijd hadden of soms – zoals bij een fotoshoot – lekkere salades (zoals die hierboven. De recepten komen volgende week online!)
  • Diner: Dat was heel varieerend. We hebben twee keer een slowcooker gerecht gemaakt. Eentje vegetarisch en eentje met beef. Een keer tonijnsalade gemaakt met slaschuitjes, we hebben een keer een homemade hamburger gemaakt op een lekker broodje, vooral heel veel groente gegeten, lekkere salades… Nou ja, niks te kort gekomen.

Ik hou bij wat we ongeveer eten op een dag via Myfitnesspal Dat gebruik ik al jaren (niet continue natuurlijk) en is een handige tool om te zien of je genoeg of teveel hebt gegeten. We hebben geen straks plan van we mogen maar 1500 calorieen hebben of zoiets. Het gaat er meer om dat we ons bewust zijn wat er naar binnen gaat. En het is ook niet alleen maar om de kilo’s te doen, maar ja die moeten er uiteindelijk wel af.

Wat we niet aten:

  • Geen alcohol
  • Geen snacks
  • Weinig tot geen suiker

Zoals al gezegd ga ik 22 januari beginnen met de I quit sugar challenge en hoewel we de afgelopen week ook eigenlijk geen suiker hebben gegeten, heb ik er ook (nog) niet zo streng op gelet. Zo hebben we bijvoorbeeld tomatenketchup op de hamburger gebruikt. Daar zit suiker in. Daar maak ik me nog niet druk om. Dat komt allemaal wel na de 22e.

Lichaamsbeweging:

Nou…. we hebben best regelmatig gewandeld. Ik denk ongeveer vier van de 7 dagen. Het weer zat niet helemaal mee en om nou in de stromende regen te gaan lopen daar hadden we niet echt veel zin in. Maar toch in totaal 26,9 kilometer gelopen. Ik gebruik hiervoor Runkeeper. Ik ben nou eenmaal een lijstjes mens.. ๐Ÿ˜‰

ย Hoe ik me voelde:

Over het algemeen goed. Alleen afgelopen vrijdag en zaterdag barstende koppijn. Ik denk dat ik genoeg water had gedronken maar verandering van voeding doet ook veel dus dat kan het geweest zijn. Of misschien had het er verder niks mee te maken. We zitten nu natuurlijk in het weekend. Dat waren voor ons altijd de momenten om helemaal los te gaan en dat is nu een beetje raar. Vanavond hebben we een etentje met vrienden die hier komen eten en dan drinken we ook een wijntje. Dan dus zaak om ook dan niet ineen los te gaan. We eten vooraf tonijn en als hoofdgerecht red snapper dus dat komt qua eten wel goed. Het toetje; clafoutis…. Ik mag van mezelf een klein stukje daarvan, maar misschien heb ik er wel geen behoefte meer aan naar een volle maaltijd. We shall see.

Week #1 van onze gezond eten missie zit er dus op en is geslaagd! Het makkelijkste hebben we gehad nu.. ๐Ÿ˜‰

 

Delen is fijn!