Sportschool of thuis?

Ik vind het een van die onmogelijke vragen eigenlijk… Geef je de voorkeur aan sporten thuis voor de buis of in de sportschool? Nog niet al te lang geleden besloot ik dat het weer eens tijd werd om sporten op te pakken. Het is er tijd voor zeg maar… 🙂 Echter heb ik na het afsluiten van een abonnement dus welgeteld één keer mijn neus in de sportschool laten zien. Schiet niet op natuurlijk.

Zeker niet als je bedenkt dat het toch elke maand maar liefst 35 euro kost. Dat geld kan ik dan beter op de bank zetten. Maar thuis sporten vind ik ook weer zo’n gedoe. Moet ik eerst alles aan de kant schuiven, tv in gereedheid brengen (waar heb ik die dvd’s nou gelaten??), eventuele apparaten opzoeken en dan vervolgens de gordijnen dicht doen want anders heb je kans dat de buren 112 gaan bellen omdat ze me zien. Hahaha…

Waar geef jij de voorkeur aan? Thuis of in de gym?

Wil jij graag gezond koken zonder onnodige toevoegingen?

Als je je inschrijft voor de emaillijst ontvang je - behalve de regelmatige nieuwsbrief - gratis alle 12 recepten en foto's uit het eerste hoofdstuk (Slow) van mijn boek Heerlijke Chaos!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment Powered by ConvertKit
Simone van den Berg

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Kattengek | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur Houdt van gezond eten en probeert dat consequent vol te houden. Dat lukt soms wel, soms niet. Woont samen met Tom (aka de dude) en hun twee katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

10 comments

  1. Ik doe een combinatie van allebei, mag dat ook 😉 Ik sport 1x in de week in de sportschool en dan nog een paar keer ‘thuis’ (lees; buiten hardlopen en wat oefeningen in de woonkamer). Mijn tips; zoek iets uit wat je écht heel leuk vindt om te doen. Of het nu hardlopen, dansen of spinning is… als je iets doet wat je leuk vindt, is de drempel om te gaan al meteen een stuk minder. Kijk ook of je met iemand samen kan sporten. Ik sport 1x in de week samen met mijn zus en zo heb je altijd een stok achter de deur (want heeft de een geen zin, dan de ander wel haha). Een groepsles kan daarbij ook helpen, ik doe zelf xcore en na een uur heb je echt een heel voldaan gevoel. Gewoon volgen wat de instructeur doet en je hoeft zelf niet na te denken over instellingen etc. Oh en een programma voor thuis in de woonkamer kan ook al veel doen. Ik ben laatst naar het programma van Kayla Itsines en hoewel haar programma echt voor meerdere dagen per week is, pak ik zelf stukjes hieruit om daar mijn eigen programma van te maken. Spierpijn gegarandeerd 😀

    • Simone

      Yay!! Je bent mijn eerste commenter.. 🙂 Ja iets uit kiezen dat je echt leuk vind is wel essentieel. Het stomme is dat ik sporten ‘eigenlijk’ best leuk vind maar het is die drempel van de eerste keer en weer op gang komen. Plus dat ik niet veel sportieve vriendinnen heb dat schiet al niet op. Vanaf vandaag ga ik wel elke dag een flink stuk wandelen met manlief. Dat telt ook mee toch? En ik ga dat programma van Kayla even bekijken! Thanks voor de tip!

      • Haha klopt helemaal! Maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, dan is het soms zelfs een beetje verslavend 😉 En oefeningen als squats en lunges kun je ook gewoon tijdens het koken doen. Heb je al eens gekeken naar een awbone up? Dat is een polsbandje die je beweging en slaap (en eten als je dat wilt) bijhoudt en die je via een app op je telefoon kan uitlezen. Je kan een doel instellen hoeveel stappen je per dag moet bewegen en voor mij werkt het heel erg motiveren. Misschien wel iets voor jou als je elke dag wilt wandelen?

        • Simone

          Ja niet lachen hoor, maar ik heb dus een Fitbit Charge, een Jawbone Up enne… nog ergens eentje geloof ik… Ik zal mijn Fitbit maar weer eens opladen! (want ja dat werkt voor mij ook motiverend hoor!)

  2. Hai! Gefeliciteerd met je nieuwe blog! Ook ik herken bovenstaand probleem…?. Na het vergelijken van de prijzen van de sportschool, wetende dat ik dit waarschijnlijk toch niet vol ga houden, heb ik mijn Wii Fit weer uit de kast gehaald. ? Zo leuk om weer te doen. Yeah, I know, 40+ and still a Child.. Maar je voelt echt dat je wat gedaan hebt na het skateboarden, hoelahoepen, tennisen, steps.

  3. Blijft lastig hè! Ik sport met een paar vriendinnen in het park 2 x per week, soort bootcamp waarbij we het gewoon zelf doen. Al schiet het er met dit mooie weer een beetje bij in… Ik doe ook regelmatig de Seven minute work-out met de app gewoon thuis,

    • Simone

      Ja het blijft wel lastig inderdaad. Ik heb altijd wilde plannen en daar komt dan uiteindelijk zo bijzonder weinig van terecht. Triest maar waar! Hoe dan ook; ik heb het voornemen om met iets van yoga of pilates te beginnen. Ik moet een beetje soepel worden!

  4. Weet je wat leuk is om thuis te sporten, koop een hoelahoep! Ik houd ook erg van lekker eten, maar ook van buiten sporten en doe aan fietsen hardlopen en in de winter schaats ik. Maar soms is het geen weer/geen tijd/geen zin voor een van die drie, en dan is even 30minuutjes hoelahoepen voor de buis echt ideaal. Ik ben op het idee gekomen via jenniefromtheblog.nl, daar vind je ook een linkje naar haar webshop. Geen betaalde reclame, echt niet 😉 maar wel een goede tip!
    Een beetje blij dansen voor de tv voelt toch altijd een beetje loos, maar nu heb je een doel : hoepelen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.