Category

Afrika

Vijf plekken in Madagaskar die je wilt hebben gezien | simoneskitchen.nl
Madagaskar

Vijf van de mooiste plekjes in Madagaskar

Onze reis naar Madagaskar is inmiddels echt alweer een hele tijd geleden maar nu het wat mooier weer begint te worden, zijn de reiskriebels hier in volle hevigheid losgebarsten en zodoende leek het me tijd om jullie deelgenoot te maken van mijn 5 favoriete plekken in Madagaskar. Voor wie het niet weet: Madagaskar ligt iets ten oosten van het vasteland van Afrika en is een eiland. Ooit bezet door de Fransen en dat merk je…

Marokko dag 5: Erg Chebbi

Door Sylvia van Saharaway Ontbijten met uitzicht op de goudgele duinen van de Erg Chebbi, hoe mooi is dat!! Mooi plekje, kopje koffie, zonnetje en een lekker  en goed verzorgd ontbijt.  De vijfde dag van onze rondreis door Marokko kan niet beter beginnen. Vandaag zijn de plannen gewijzigd.  Na het ontbijt gaan we richting een oase, een plek waar de lokale bewoners hun groenten telen.

Marokko: Dag 4 Zagora-Merzouga

Door Sylvia van den Brink van Saharaway Dag 4 Zagora – Merzouga Dit keer ontbijten we buiten in de tuin van het hotel. Een Franse familie met drie dochters variërend in leeftijd van ongeveer 6 tot 11 jaar oud genoot ook van het ontbijt. Het kleinste dametje hadden wij gisteren al gezien toen zij de trap naar ons terras opkwam en ons enthousiast begroette. . Vandaag staat de reis vanaf Zagora naar Merzouga op het…

Van Ouarzazate naar Zagora

Dag 3 Ouarzazate-Zagora Na een heerlijke nachtrust wacht ons een voortreffelijk ontbijt. De koffers zijn inmiddels ingeladen en na het ontbijt worden wij uitgezwaaid door de eigenaar en het personeel van onze Riad in Ouarzazate en wij vertrekken richting Zagora. Een aanrader deze Riad, vriendelijk personeel, voorkomend en behulpzaam, mooie en schone kamers en heerlijk diner. Je voelde je echt welkom!

Ait Ben Haddou | simoneskitchen.nl

Van Marrakech naar Ouarzazate

Door Sylvia van den Brink van Saharaway   Vandaag lekker vroeg uit de veren na een goede nachtrust in onze Riad. Koffers weer ingepakt en klaargezet en op naar het ontbijt (Ftur). Een traditioneel Marokkaans ontbijt wordt geserveerd met thee, maar ook koffie en versgeperste jus d’orange horen tot de mogelijkheden. Let er wel op, dat de jus d’orange niet is aangelengd met water, dit kan gevolgen hebben voor de stoelgang, hahaha ( in onze…

Marokko: Marrakech – sprookje uit 1001 nacht

Op een paar uurtjes afstand vliegen van Nederland ligt een compleet andere wereld, de wonderlijke wereld die Marokko heet. Marokko spreekt tot de verbeelding, het sprookje van 1001 nacht. Het land biedt zoveel moois en variatie dat het zeker een bezoekje waard is. Vakantie of stedentrip, voor elk wat wils. Vorige keer heb ik jullie kennis laten maken met Saharaway.nl, maar het lijkt Simone en mij leuk om wat specifieker over Marokko te schrijven. Een…

Marokko

Saharaway – Marokko reizen

Mijn eigen reis naar Marokko is alweer een kleine eeuwigheid geleden en ik denk daar nog altijd met gemengde gevoelens aan terug. Dus toen ik benaderd werd door Sylvia van Saharaway vond ik het interessant genoeg om haar te vragen om een stukje te schrijven over het reisbureau en haar kijk op Marokko als vakantieland. Sylvia is een vriendin van de zus van een van mijn beste vriendinnen (gut al die ingewikkelde relaties. Hahaha) en…

Kameleon van Madagascar | simoneskitchen.nl
Afrika, Madagaskar, Reizen

Reizen: De beestjes van Madagaskar

Doodstil zit ie, het enige dat beweegt zijn de grote groene bolle ogen. Die draaien heen en weer om de wereld om hem (of haar) heen in de gaten te houden. Heel langzaam gaat een klein gevorkt pootje naar voren en dan lijkt het alsof hij nog niet zeker weet of die stap wel gemaakt moet worden. Naar voren, stukje naar achteren, naar voor, stukje naar achter en dan eindelijk kromt het pootje zich om…

Struisvogel in Kenia | simoneskitchen.nl
Kenia

Prachtig Kenia

Mijn kennis van Kenia was eigenlijk gering. Het beeld dat ik voor ogen had was dat van die giraffe over die uitgestrekte vlakte met een berg in de achtergrond. We kennen hem vast allemaal wel. Dus om te zeggen dat ik verrast was is misschien een understatement. Want Kenia is zoveel meer als alleen die vlakte! Het landschap is enorm gevarieerd; van theeplantages (dat had ik zó niet verwacht!) tot bossen, van kale vlaktes tot…

Steviaplantje | simoneskitchen.nl
Afrika, Kenia, Product info, Reizen

Stevia… alternatief voor suiker?

Mailtje in mijn inbox. Of ik mee wilde naar Kenia… In eerste instantie deed ik ‘whiehoooooo’ maar toen zag ik dat de uitnodiging door Coca-Cola was verzonden. Probleempje. Ik ben namelijk geen fan van cola. Lust het gewoon niet echt, behalve om mee te koken zoals in die overheerlijke Coca-Cola kip. Ik waagde er echter toch een telefoontje aan. Legde de situatie uit en werd gerustgesteld dat het eigenlijk niet om cola ging maar om…

Kenia

Snapshots Kenia

De afgelopen dagen heb ik doorgebracht in Kenia. Ik was daar op uitnodiging van Coca Cola en Pure Circle om te kijken hoe de stevia verbouwd wordt, waar het vandaan komt en hoe het verwerkt wordt. Daar ga ik jullie binnenkort alles over vertellen maar eerst vast een paar snapshots van mijn iphone met wat impressies van Kenia. Wat een prachtig land! Natuurlijk was het bezoek veel te kort en hebben we voornamelijk plantages bezocht…

Djemma el Fna Marokko | simoneskitchen.nl
Afrika, Marokko, Stedentrips

Marokko – To love or to hate..

De geuren, de geluiden, de omgeving… Als je in Marokko bent, in ieder geval in de steden, waan je je toch even in een andere tijd. Zeker in een andere wereld; de wereld van Aladdin en de wonderlamp. Wij deden – jaren geleden alweer – een trip langs de koningssteden, Fes, Meknes en Marrakech. Onze reis begon in Fes en ik was zwaar onder de indruk. We hebben echt een dag lang door de Medina…