Simone's Kitchen

Quinoasalade met amandelboter dressing

Quinoasalade met Amandelboter dressing | simoneskitchen.nl

Als je kijkt naar de huidige gezondheidsrages dan zijn het er veel. Heel veel. Of het allemaal gezond is daarover zijn de meningen verdeeld. Ik geloof nooit dat al die guru’s er allemaal voor geleerd hebben. Maar om eerlijk te zijn vind ik het allemaal prima. Zolang ze er niemand kwaad mee doen pik ik eruit wat ik zelf leuk, lekker of nuttig vind en laat de rest aan me voorbij gaan.

Quinoasalade met amandelboter | simoneskitchen.nl

Neem nu de boeken van Deliciously Ella. Ella had een vreemde ziekte, ging anders eten en genas. Superfijn voor haar natuurlijk en ik ben fan van haar boeken, maar wil ik altijd zo eten? Nee, dat niet natuurlijk. Maar haar recepten zijn lekker. Ik heb al eerder recepten van haar geplaatst zoals dit lekkere ontbijt met kokos en de geroosterde kikkererwten komen ook uit het eerste boek. Ik was vorige week aan het browsen op bol.com en ja hoor, binnen no time had ik natuurlijk weer de nodige kookboeken in mijn mandje zitten. Waaronder dus de nieuwe van Deliciously Ella. En deze fijne quinoasalade komt daar dus uit.

Superlekker en zo klaar. De amandelboter dressing maakt het ook echt wel speciaal en voor een warme zomerse dag (voor het geval er weer eentje aankomt) is dit echt een perfect gerecht.

Dus wat mij betreft is het vooral leven en laten leven: ik gebruik wat ik wil uit de boeken en de rest laat ik voor wat het is. Werkt echt prima voor mij!

Amandelboter quinoa | simoneskitchen.nl
Print recept Pin recept
No ratings yet

Quinoa salade met amandelboter

Totale tijd: 15 min
Porties: 2 personen

Ingrediënten

Dressing

  • 2 el cashewboter
  • 2 el olijfolie
  • sap van 1/2 limoen
  • peper
  • zout
  • 1 tl ahornsiroop
  • 1/2 tl gemberpoeder

Instructies

  • Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking en voeg sap van de citroen en een beetje zout toe. Laat afkoelen.
  • Rooster de hazelnootjes even in een koekenpan tot goudbruin gebakken. Laat afkoelen op een stuk keukenpapier en hak wat fijner.
  • Snij de komkommer in kleiine stukjes.
  • Mix de ingredienten voor de dressing, voeg twee eetlepels water toe en een klein beetje zout.
  • Voeg alles samen, voeg wat sla toe en doe de dressing eroverheen.

Voedingswaarde per portie

Calorieën: 348kcal, Koolhydraten: 20g, Eiwit: 7g, Vet: 28g, Verzadigd vet: 4g, Natrium: 10mg, Kalium: 428mg, Vezels: 3g, Suiker: 4g, Vitamine A: 1827IU, Vitamine C: 14mg, Calcium: 40mg, Ijzer: 2mg

Disclaimer

De genoemde waardes zijn gebaseerd op standaard tabellen en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Heb je het recept gemaakt? Deel het dan op social!Vermeld @simoneskitchen of tag #simoneskitchennl!

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recept rating




Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.