Simone's Kitchen

Op naar een gezond lichaam & geest

Het is een terugkerend fenomeen: de strijd tegen mijn ongezonde gewoontes. De ene keer denk ik dat ik de slag te pakken heb, het andere moment gaat het weer helemaal de verkeerde kant op.

Gedeeltelijk kan ik mijn werk de schuld geven want geloof me dat het niet helpt als je dag ik dag uit met je neus boven de heerlijkste culinaire traktaties moet staan. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk ook niet meer dan een excuus. Want als ik er goed in zit kan ik daar ook best weerstand aan bieden.

Op naar een gezond lichaam

De laatste tijd echter heb ik moeite om de kilo’s de baas te worden. Ik kruip s avonds vaak op de bank met een lekker broodje, eet te veel rommel en te weinig groente. Die weegschaal begint dan ook steeds weer wat dichter naar dat getal met drie cijfers te schuiven. En dat – zo heb ik mij ooit voorgenomen – zou ik nooit meer zo ver laten komen.

Tijd dus voor actie.

En misschien meteen de plek voor als jij ook wat kilo’s kwijt wilt maar wel een maatje kunt gebruiken. Dan is dit de plek waar je terecht kunt. Laat vooral een comment achter als je met me mee wilt doen. Lijkt me gezellig.. 🙂

Geen dieet!

Even voor alle duidelijkheid; ik geloof niet in diëten. In de basis werkt elk dieet maar waar het om gaat is het veranderen van je voedingspatroon en gewoontes. Het creëren van een gezond lichaam dus.

Actieplan

Mijn plan van aanpak is om te beginnen dat ik wat beter moet plannen. Als ik niks in huis heb dan ga ik vaak voor de te makkelijke optie. Ik heb al eerder gemerkt dat het werkt als ik een weekplanning maak. En heel toevallig maak ik zelf ook al elke week een menu voor Simone’s Kitchen, dus dan kan ik die natuurlijk ook prima gebruiken als basis. Of nog beter; ik zal hier ook een planning maken met de links naar de recepten die ik die week wil gaan eten. Dat is dan niet perse hetzelfde als het weekmenu. De eerste zal ik zo hieronder delen.

Op naar een gezond lichaam

Vervolgens doe ik Intermittent Fasting. Dat werkt goed voor mij. Ik hanteer de 16:8 methode. Dat houdt in dat ik ‘s avonds rond 8 uur voor het laatst eet en de volgende dag zo rond een uur of 12 weer voor het eerst wat eet.

Focus: groente

Mijn focus voor de komende maanden gaat liggen op het eten van lekker veel groente. Ik zit de laatste tijd een beetje te twijfelen of ik wel of niet vegetarisch ga eten, maar ik ga er geen labeltje aan hangen. Ik eet al heel weinig vlees, maar dat blijft voorlopig wel zo. Beetje vis, beetje kip. Dat is meestal wat er naar binnen gaat.

Weekmenu

Het is vandaag donderdag dus ik begin dan maar met die dag en plan hieronder in t/m zondag. Dan plan ik zondag voor de week erna. Ik geloof in meteen beginnen. Haha… Ik heb al boodschappen besteld bij Crisp en die komen vandaag. Ik vind Crisp een hele fijne online supermarkt dus daar bestel ik vaak voor de week. Altijd al veel groente dus dat is prima. Ik weet even niet meer welke groentes ik precies heb besteld dus kan zijn dat de onderstaande planning nog een tikkie wordt aangepast, afhankelijk van wat ik allemaal binnenkrijg.

Donderdag – Lunch: grote salade met bladsla, eitje, komkommer, paprika en wat ik nog meer in de koeling heb liggen. Diner: Souvlaki bowl

Vrijdag – lunch – venkelsalade met mango en roodlof. Diner – Pokebowl met gerookte zalm en bloemkoolrijst

Zaterdag – lunch – vegan salade. Diner – Kippensoep Aziatische stijl

Zondag – lunch – Meloensalade met kip Diner – Traybake met bloemkool en gehaktballetjes

Check ook de post over gezond ouder worden.

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Momenteel in opleiding tot Oersterk Coach. Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.