Simone's Kitchen

Intermittent fasting en de overgang

Intermittent fasting en de overgang | simoneskitchen.nl

Foto door Duet Postscriptum via Stocksy

Ik moet het even kwijt hoor. Ik ben nu ruim een week bezig met intermittent fasting (of zoals ik altijd zeg duur woord voor niet ontbijten) en de eerste resultaten ben ik wel heel erg blij mee. Ik werd de laatste tijd helemaal gierend gek van de opvliegers en het nachtzweten. Ik sliep slecht, dreef elke nacht mijn bed uit en overdag ging het al niet veel beter. Ik probeerde van alles. Geen koffie drinken, geen wijn drinken, niet te pittig eten, Dr X, Y en Z homeopatische middelen enzovoort. Hormonen wilde ik niet slikken dus dat heb ik niet gedaan.

Affijn: vorige week maandag ben ik (officieel) begonnen met IF en man wat een verschil! Ik slaap als een roosje (ok voor mijn doen dan) en de opvliegers zijn niet helemaal weg maar heel erg veel minder. Echt zoveel minder dat je het amper nog een opvlieger kunt noemen. Ik krijg het wel warm, maar ik zweet niet meer zo idioot. Ik kreeg het voorheen ook nog eens flink benauwd tijdens een opvlieger, maar dat is ook niet meer het geval.

Ik had wel gelezen dat IF zou helpen met het uitbalanceren van de hormonen, maar na alle andere pogingen had ik de moed wel een beetje al opgegeven. We eten daarnaast natuurlijk ook gezond dus het is niet alleen IF maar voor zover ik nu kan bekijken maakt het alle verschil van de wereld. Ik ben een blij mens!

Dat wilde ik even kwijt. Een uitgebreider verslag volgt als ik langer bezig ben!

Wat is Intermittent fasting?

 

6 comments

  1. Fijn dat het zo goed voor je uitpakt!! Hopelijk blijft het zo, zou wel ontdekking zijn!

  2. Heel herkenbaar, Simone. Ik ben nu bijna een jaar geleden gestart met IF 16/8 ( alleen eten tussen 12:00 en 20:00 uur). Dat bevalt mij zeer goed, ik ben 4 kg afgevallen en blijf al maanden goed op gewicht. De overgangsverschijnselen zijn inderdaad minder. Ik vind het heerlijk om zonder opgeblazen/vol gevoel te kunnen gaan slapen, mijn nachtrust vaart er wel bij. Hiervoor heb ik ook een tijd IF gedaan op de 5/2 manier, twee dagen per week 500 kcal eten. Dat vond ik op den duur niet vol te houden, ik werd er chagrijnig van. Nu geen vuiltje aan de lucht. En als ik het af en toe niet redt om voor 12:00 uur niets te eten, dan is dat geen probleem. Niet te streng zijn voor jezelf, je kunt best een keertje ‘smokkelen’. 

  3. Misschien is dit ook wel de oplossing voor mij. Ik heb werkelijk ook alles al geprobeerd wat je hier boven hebt genoemd maar niks blijkt te werken. Ik ga er komende week mee starten. Kijken hoe het uitpakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Subscribe

Schrijf je in voor nieuwe posts via email

Schrijf je in en ontvang het eerste hoofdstuk uit Heerlijke Chaos