Simone's Kitchen

Boerenkool smoothie

Een lekker begin van de dag met deze voedzame boerenkool smoothie met banaan, boerenkool en appel.

boerenkool smoothie

Boerenkool smoothie

Gegarandeerd dat er nu mensen zijn die griezelen van het idee om boerenkool in je smoothie te doen, maar in combinatie met de andere ingrediënten is het echt zo erg niet. 🙂 Ik probeer in elke smoothie wel iets van groenten te doen en de standaard groente is voor mij vaak spinazie. Maar elke ochtend een spinazie smoothie gaat ook vervelen natuurlijk.

Gelukkig zijn er 1001 verschillende manieren om een smoothie te maken. Ik doe het vaak in een smoothiebowl omdat je op die manier in ieder geval kauwt en niet de smoothie achterover klokt.

Dat kun je met deze boerenkool smoothie natuurlijk ook doen, maar je kunt er ook voor kiezen om het in een glas te serveren zoals ik hier dit keer deed. Zelfs als ik een smoothie uit een glas drink ‘kauw’ ik er een paar keer op voor ik het doorslik. Klinkt gek, maar je zorgt er wel voor dat de vertering beter gaat. En dat is natuurlijk fijn want anders gaan al die fijne ingrediënten verloren.

Highspeed blender

Om de smoothie te maken kun je het beste een high speed blender gebruiken. Die zorgt er namelijk voor dat de boerenkool klein genoeg gehakt wordt en de smoothie zelf mooi glad wordt. Een gewone blender kan natuurlijk ook, maar zorg er dan voor dat je deze wat langer laat draaien tot de boerenkool goed is vermengd met de andere ingrediënten.

boerenkool smoothie
Print recept Pin recept
No ratings yet

Groene boerenkoolsmoothie

Een lekker begin van de dag met deze boerenkool smoothie
Bereidingstijd: 10 min
Totale tijd: 10 min
Porties: 2 personen

Benodigdheden

Ingrediënten

Instructies

  • Deze smoothie wordt het mooiste glad met een high speed blender, maar heb je die niet dan werkt een gewone blender ook prima. Laat deze dan wel wat langer draaien zodat de boerenkool zo fijn mogelijk is.
  • Doe onderin de blender de boerenkool. Doe hierop de banaan en de appel en eindig met het kokoswater en de kokosmelk.
  • Draai tot je een lichtgroen en gladde smoothie hebt. Is de smoothie te dik voeg dan nog wat vocht toe.
Gang: Ontbijt
Keuken: paleo
Trefwoord: boerenkool

Voedingswaarde per portie

Calorieën: 319kcal, Koolhydraten: 33g, Eiwit: 4g, Vet: 22g, Verzadigd vet: 19g, Meervoudigd onverzadigd vet: 1g, Enkelvoudig onverzadigd vet: 1g, Natrium: 77mg, Kalium: 776mg, Vezels: 4g, Suiker: 18g, Vitamine A: 2584IU, Vitamine C: 42mg, Calcium: 76mg, Ijzer: 4mg

Disclaimer

De genoemde waardes zijn gebaseerd op standaard tabellen en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Heb je het recept gemaakt? Deel het dan op social!Vermeld @simoneskitchen of tag #simoneskitchennl!

Delen is fijn!

Simone van den Berg

Foodfotograaf | Food- en travelblogger | Receptontwikkelaar | Natuurvoedingsadviseur | Trainer Hormoonfactor | Houdt van gezond en vooral lekker eten en probeert daar een goede balans in te vinden. Woont samen met katten Buffy en Humphrey in het midden van het land.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recept rating




Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.