Schermafdruk 2016-01-31 14.19.25

Cover Slow Cooked

Ik had het al ergens eerder beloofd nietwaar? Meer gerechten uit de Slowcooker. Dus toen ik hoorde over dit boek van Olivia Andrews met maar liefst 100 slowcooker recepten.. toen wist ik dat ik die moest hebben natuurlijk.

En het boek stelt zeker niet teleur. Inmiddels heb ik er al drie gerechten uit gemaakt: het ontbijt gerecht met rijst, kokos en banaan, een beef rendang en een pittig soepje. De rijst heb ik vorige week al met jullie gedeeld en de rendang komt er binnenkort aan. Het fijne van het boek is niet alleen dat de gerechten met de slowcooker gemaakt kunnen worden, maar ook staat voor elk recept beschreven hoe je het zonder slowcooker moet maken. En dat is fijn, als je wat minder lang wilt wachten, direct resultaat wilt proeven of gewoon simpelweg geen slowcooker hebt.

Foto uit Slowcooked

Foto uit Slowcooked

De fotografie van Steve Brown is prachtig en sfeervol. En dan te bedenken dat het echt niet allemaal eenvoudige gerechten zijn om op de foto te zetten. Er staan nog veel meer recepten in die ik graag een keer wil gaan maken in de slowcooker, maar die ga ik natuurlijk niet allemaal met jullie delen.. 🙂 Zelf kopen dus, zeker als je een slowcooker hebt en die – net als ik – vaker wilt gaan gebruiken.

Een kanttekening bij het boek: de smaken zijn soms wat gematigd. Zo vonden wij de rendang best wat pittiger mogen, maar ons bezoek die dag vond het prima. Het is dus maar net waar je aan gewend bent. Voor ons is het over het algemeen wat extra toevoegen aan de recepten qua specerijen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Slow cooked is in Nederland uitgegeven door Good Cook en is verkrijgbaar bij oa bol voor € 22,50.

Disclaimer: Ik ontving het boek ter recensie maar was niet verplicht om erover te schrijven. De links in het artikel zijn affiliate links

Delen is fijn!